Karjeros galimybės IT srityje, dirbtinis intelektas ar įvairūs skaičiavimo metodai – visai tai skamba nepaprastai įdomiai, ar ne taip? Būtent šiomis temomis Palangos Vlado Jurgučio progimnazijoje balandžio 21 dieną vyko informacinių technologijų ir matematikos pamokos aštuntų klasių mokiniams vykdant Vilniaus universiteto matematikos ir informatikos fakulteto projektą „Pamoka su universiteto dėstytoju“. Aštuntų klasių mokinių darbo diena prasidėjo Progimnazijos aktų salėje, kur įmonės „Accenture“ atstovė mums pristatė puikią ugdymo karjerai pamoką „Pamoka technologijų industrijoje”. Sužinojome apie IT sričių įvairovę, kokios akademinės žinios bei gebėjimai reikalingi norint tapti informacinių technologijų specialistu bei esminius IT specialybių skirtumus, nes informacinių technologijų specialistai – ne tik programuotojai. Tai daugybė specialistų, pradedant sistemų analitikais ir baigiant UX dizaineriais. Gavę trumpą, bet informatyvų įvadą tęsėme savo kelionę IT pasaulyje.
Asist. Dr. Vytautas Valaitis, VU matematikos ir informatikos fakulteto dėstytojas, pamokoje „Dirbtinio intelekto paslaptys“ mums pristatė pirmuosius skaičiuotuvus, pirmąsias dirbtinio intelekto sistemas, vedančias pirmojo dirbtinio intelekto sukūrimo link. Sužinojome šių išradimų raidą, kaip jie keitėsi bei tobulėjo, kol galiausiai tapo tuo, kuo yra šiandien. Plačiau susipažinome su šiuolaikinių kompiuterių ir jų programinės įrangos galimybėmis.
Matematikos ir informatikos fakulteto lektorius Irmantas Radavičius mus supažindino su skaičiavimo metodais, padedančiais sudauginti, atimti, dalinti ar atlikti kitokius matematinius skaičiavimus su „dideliais“ skaičiais. Visos įgytos žinios iškart buvo pritaikomos praktikoje, todėl šios pamokos pabaigoje galėjome drąsiai teigti, kad nuo šiol skaičiuotuvo mums prireiks žymiai mažiau, nes dabar sugebėsime daugiau skaičiuoti mintinai.
Labai įdomi doc. dr. Romos Kačinskaitės, matematikos ir informatikos fakulteto dėstytojos, pamoka apie skaičiavimo sistemas „Ar visada 2+2=4?“. Mokėmės skaičius užrašyti dvejetainėje, penketainėje, šešetainėje ir kt. skaičiavimo sistemose bei atlikti veiksmus su tokiais skaičiais.
Visa ši diena buvo ne tik nepaprastai įdomi bei smagi, bet ir labai naudinga mokiniams, nes mes ne tik pagilinome savo turimas žinias apie IT pasaulį bei įgijome naujų, bet ir išmokome metodų, kurie mums padės greičiau bei efektyviau atlikti paskirtas užduotis matematikos pamokose.
Jokūbas Tamulis, 8b klasės mokinys