-- Pasirinkite --
MOKYKLOS NAUJIENOS
PAŽĮSTAME APLINKĄ PER „STEAM” VEIKLAS

PAŽĮSTAME APLINKĄ PER „STEAM” VEIKLAS

Jau šeštus metus 1 – 8 klasių mokiniai dalyvauja STEAM praktinėse – tiriamosiose veiklose, kurių metu įgyja naujų žinių ir praktinių įgūdžių gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos srityse. Šiais mokslo metais, balandžio – gegužės mėn., pirmų klasių mokiniai nagrinėjo temą ,,Sėju, auginu, stebiu“, siekdami išsiaiškinti sąlygas, reikalingas augalams augti. Atliko stebėjimus su sėklomis, tyrė aplinkos poveikį augalų augimui, susipažino su sodininkyste, lankėsi Palangos Birutės parko oranžerijoje. Antrokai gilino žinias tema ,,Gintaras – Baltijos aukas“. Aiškinosi, kodėl gintaras vadinamas Baltijos auksu, kokiomis savybėmis pasižymi ir kam naudojamas. Dalyvavo Palangos gintaro ir Kurorto muziejų edukacijose, susipažino su gintaro apdirbėjo profesija. Trečių klasių mokiniai pažino pajūrio miškų medžius, ugdėsi ekologinę elgseną plėtodami temą ,,Medžio galia“. Veiklų metu rinko medžiagą Progimnazijos bibliotekoje, lankėsi tautodailininko L. Žulkaus dirbtuvėse, susipažino su restauratoriaus profesija. Ketvirtų klasių mokiniai domėjosi klimato kaitos problemomis, todėl pasirinko nagrinėti temą ,,Energija ir jos rūšys“. Vykdydami stebėjimus, laboratorinius tyrimus suprato energijos ir jos išteklių gavybos, panaudojimo galimybes ir svarbą. Lankėsi UAB „Palangos šilumos tinklai“, Šiaulių UAB „Rūta“ saldainių fabrike, „Rūtos“ šokolado muziejuje, konstravo vandens ir vėjo malūnus bei saulės jėgaines.

Praktinių tiriamųjų veiklų metu 1–4-ų klasių mokiniai skatinami patirti pažinimo džiaugsmą, įgyti žinių bei patirties bandant, tyrinėjant, eksperimentuojant.
Įspūdingose ir turiningose veiklose dalyvavo ir 5 – 8 klasių mokiniai. Dalykų mokytojai pasiūlė mokiniams net 27 skirtingas praktinių – tiriamųjų veiklų programas. Iš skirtingų klasių sudarytos mokinių grupės tyrinėjimo tikslais vykdė įvairias edukacines veiklas: keliavo dviračiais į Šventąją, vyko į Smiltynėje įsikūrusį Lietuvos jūrų muziejų, vykdė tiriamąją veiklą „Asmeninių finansų labirintai“ Klaipėdoje, Palangos J. Šliūpo muziejuje, tyrė metalų reikšmę žmonių gyvenime Kauno VII forto laboratorijoje. Mokiniai tyrinėjo Palangos paplūdimio taršos problemas, matavo Rąžės upelio tėkmės greitį, plotį, gylį, projektavo mašinų stovėjimo vietas Progimnazijos automobilių stovėjimo aikštelėje, atliko tyrimus Progimnazijos gamtos mokslų laboratorijoje, buvo skatinami domėtis esminėmis žmogaus doros savybėmis, įsitikino, kad kūrybos pagalba žmogus gali nagrinėti globalius dalykus, jog menų pagalba mokiniai gali atskleisti savo gebėjimus ir įkvėpti savo darbais kitus bendraklasius, suvokė komandinio darbo svarbą ir kiekvieno asmens atsakomybę dirbant grupėje.

Loreta Jurkaitienė, Violeta Ruzgailienė, Rasa Lingaitienė, pradinio ugdymo mokytojos metodininkės, Eglė Gūžienė, anglų kalbos mokytoja

Naujienų prenumerata

Sužinokite mokyklos naujienas pirmi.